Adott két barát, Lopez és Icardi, két korábbi csapattárs (Catania), két argentin honfitárs, két középcsatár, az egyik pályafutása befejezésére készül, a másik csak most kezdi el. A kép idillinek tűnik, de feltűnik a nő, aki egy személyben Erisz almája és Agammemnon szőttese. Lopezt elhagyja felesége Icardiért. A végzet asszonya ráadásul háromgyerekes családanya.
Tudtad?!: Erisz (Ἒρις) a viszály és veszekedés gonosz istennője a görög mitológiában. Folyton áskálódott, és legszívesebben viszályt keltett emberek és istenek között. Megjelenése baljóslatú és aljas volt. A viszály magvát mindig egy aranyalmával vetette el. Ha barátok közé gurította be aranyalmáját, akkor bármilyen jó barátságnak azonnal véget vetett. Az ő aranyalmája indította el a trójai háború kibontakozását is. Agamemnón szôttese: a trójai háborúból hazatérô Agamemnón halálát okozó ingszerû háló, melyet felesége bosszúból szôtt neki.
Sampdoria - Inter a genovai Marassiban, a két középcsatár: Lopez és Icardi, valamint 10-10 társuk egymás ellen. A görög dráma minden kelléke a helyén, az események a színfalak mögött játszódtak (a szerelmi háromszög), de mindenki tud róla, a kar-kórus (a stadion közönsége), mely az érzelmeket tolmácsolja, míg a színészek-felelők az érzelmek mélyebb formáit közvetítik, mégha a profizmus görög álarcát öltötték magukra is; gesztusaik árulkodóak. Az előadás elején a küzdők közül Lopez egyetlen egy ember kezét nem fogadja el, Icardiét. A futball játék jellege, a labdarúgó hivatás szolidaritást megmutató szokása mindezzel sérül. A férfi - nő viszony(ok) társadalmilag szentesített formájának megsértése megtörte a sport norma rendszerét ott és akkor. A közösség, a szurkolók tudják hogy, így itt és most mindez több már a szokásos ünnepi szórakozásnál. A feszültséget hordozó alaphang adott, immár a színfalak között. A modern, élő dráma kezdetét veszi, a maga meglepetéseivel és fordulataival. A cselekmény bonyolódik, Icardi gólt lő, majd füléhez teszi kezét, provokálva a Sampdoria szurkolótáborát, a kórus dühödten reagál, még fegyelmezni is kell az egyik cserejátékost, aki elégtételt kíván a provokációért. A konfliktus éleződik. És akkor deus ex machina (isteni beavatkozás), a dráma folytatódik, a Sampdoria 11-eshez jut. Lopez áll oda... egyenlíthet, Handanovics véd!
A katarzis elmarad, de a cselekménynek még koránt sincs vége! Vitatott eset: Lopez éktársát, Edert buktatják, vagy mégsem; túlzott színészi játék,sárga. Icardi társai a ravasz Samuel, és kapuját féltő, felfokozott állapotban lévő Handanovics ráront. Eder támad, Lopez békít, Icardi nem lép színre. A jelenet vége: Edert kiállítják. Lopez esélyei a gólszerzésre ezzel csökkenek, miközben Icardi társa Palacio még színen van. Lopez és társai mindent megtesznek, de Handanovics védi próbálkozásaikat. Igazi latin dráma, tele aktivizmussal. A második felvonás: a ravasz Samuel gólt fejel, 0:2. Minden eldőlt. Olyan dráma ez, mintha Sergio Leone klasszikusában, a Csúf döntene Jó és a Rossz sorsáról, de neki csak az arany, az Inter hárompontja számít. Innentől ismét a görög tragédia jegyei jelennek meg: küzdelem, a végzet és a szenvedés kikerülhetetlenségével. Lopez lerázza emberét, lő, a kapus is verve, néhány centivel mellé. A futball kegyetlen istene, a sors ma vesztét akarja. Újabb kegyetlen üzenete mindennek: Icardi társa passzából könnyed gólt lő az üres kapuba. Lecserélik Icardit, a győzelem biztos, mosolya öntelt ám kételyekkel teli, hiszen a futball, mitöbb a végzet nem válogat. Lopez végig a pályán marad, állja sorsát. A futball bemutatja, hogy több is kevesebb is, mint puszta élet - elégtétel. A feszültség -Icardi távozása után - e tanulsággal lassan, hosszan cseng le intellektuális katarzisként. A kórus vesztes csata közben is újjáéled, ezt segíti elő a fiatal Attilio pályára lépése, a nagy Lombardo fia, aki a csapat dicső múltjának letéteményese. Ő lehet a jövő záloga, megmutatja a közösségnek az új lehetőséget, az új vállalkozásba fektetett hit folytonosságát, a kórus túlteszi magát a Lopez - Icardi intermezzon. Két hét múlva újabb előadás a Marassiban, a Chievo vendégszereplésével...